Era Vărsătorului a răspândit din nou bijuteriile din Cuarţ, care se potrivesc celor mai diferite scopuri. Ele echilibrează corpurile energetice, încarcă şi activează chakrele, ne protejează de influenţe nefaste, purifică aura, ajută la dezvoltarea spirituală, atrag Copiii Luminii (...).


duminică, 24 iulie 2011

TALISMANE SI AMULETE

AMULETE este numele dat unei clase de obiecte si ornamente sau articole de imbracaminte alcatuite din divers substante, care erau considerate de egipteni, iar mai tirziu si de alte natiuni, ca avind puterea de a proteja corpul uman, mort sau viu, de influentel malefice si de atacul dusmanilor vizibili si invizibili.
Cuvintul AMULETA deriva dintr-un cuvint de origine araba, care are intelesul de "a duce", "a cara", astfel incit putem spune ca amuleta este ceva care este dus sau purtat.
Denumirea este aplicabila in sens larg oricarui fel de talisman sau ornament caruia i se atribuie puteri supranaturale.


Nu se stie cu siguranta daca scopul initial al amuletelor era acela de a proteja oamenii vii sau pe cei morti, dar se pare ca la inceput amuletele erau purtate de posesorul lor de animalele salbatice si de serpi.
Pe masura ce ideile si credintele religioase s-au dezvoltat, au aparut si noi amulete, reprezentind noi concepte.
Printr-o tranzitie relativ simpla, obiectele care protejau oamenii vii au trecut sa protejeze si mortii.  
Cf. Wallis Budge - Practicile Magice Egiptene - Ed. Esoteris 2005 - pag. 22 

AMULETA CATARAMEI

Aceasta amuleta reprezinta catarama cingatorii lui Isis si, de obicei este facuta din minerale de culoarea rosie, jasp rosu sau sticla rosie.

Uneori este facuta si din aur sau poate fi poleita cu aur.

Este mereu asociata cu cel de-al o suta cincizeci si cincilea capitol din Cartea Mortilor, care apare uneori insciptionat pe aceasta amuleta, si care spune:

Singele lui Isis si puterea lui Isis si cuvintele magice ale lui Isis vor fi puteri care sa protejeze aceata fiinta mareata si divina si sa o protejeze de tot ceea ce ar putea sa ii aduca vreun rau.” (...)

Cf. Wallis Budge – Practicile Magice Egiptene – Ed. Esoteris 2005 – pag. 34




CATARAMA 1 – KStones Design No-046(L = 5 cm) – confectionata din cupru, margele din carneol si cristal de stinca

PRET – 25 ron – Cod: KS-046 - Vindut



CATARAMA 2 – KStones Design No-047 (L = 9,5 cm) – confectionata din cupru, margele din carneol, sard (piatra centrala) si perlute verzi de cultura

PRET – retinut – Cod: KS-047

SCARABEU

'Scarabeul este cu precadere cunoscut ca simbol egiptean. Simbol ciclic al soarelui, el era in acelasi timp un simbol al reinvierii.

Scarabeul este imaginea soarelui care renaste din el insusi: Zeu care revine. In pictura egipteana, scarabeul tine intre picioruse imensa sfera a soarelui: intocmai (asemenea) zeului solar care se intoarce din umbrele noptii, scarabeul este socotit ca fiind capabil sa renasca din propria sa descompunere. El mai este infatisat rostogolind o sfera de foc in care si-a depus saminta. Astfel, simbolizeaza ciclul solar al zilei si al noptii. Adesea este numit seul Khepri, Soarele-rasare. In scriitura egipteana, figura scarabeului cu piciorusele intinse corespunde verbului Kheper, care inseamna, aproximativ: a veni la viata luind o anumita forma. Scarabeii au fost purtati si ca amulete puternice – insecta inchidea in sine principiul eternei reintoarceri. (...)

Simbolismul insectei provine, in mod fundamental, din obiceiurile scarabeului pillular sau gindac-de-balegar, care isi rostogoleste sfera – reprezentare, aceasta, a Oului Lumii, din care se naste viata, manifestarea organizata. De aceea se considera ca scarabeul se zamisleste din sine insusi. Aceeasi interpretare este cunoscuta si in China. Scarabeul isi rostogoleste sfera – putem citi in Tratatul despre Floarea de Aur – in sfera se naste viata, fruct al trudei sale singulare de concentrare. Putem conchide: daca un embrion se poate naste in balegar, de ce oare concentrarea spiritului nu ar putea zamisli, in inima celesta, embrionul nemuririi?

Glosele taoiste mai fac din activitatea gindacului-de -balegar si un exemplu de indeminare aparent neindeminatica, de perfectiune aparent imperfecta (despre care vorbeste si Laozi) si care sunt criteriile intelepciunii. (...)”
Cf. Jean Chevalier & Alain Gheerbrant – Dictionar de Simboluri – ed. Artemis, 1995 – vol 3, pp. 200-201


(...) Amuleta gindacului a fost gasita in Egipt in mii de exemplare, iar varietatile sale sunt si ele foarte numeroase.

Ele sunt confectionate din bazalt verde, granit verde, calcar, marmura verde, sticla albastra, portelan violet, albastru sau verde, etc.

Cuvintele magice sun de obicei incrustate la baza oviectului.

De foarte putine ori, se intimpla ca gindacul sa aiba o fata sau cap uman, iar uneori pe spatele gindacului este sculptata imaginea vasului lui Ra, a pasarii Bennu, „suflteul lui Ra” si ochiul lui Horus.

Gindacii de piatra verde era deseori incrustati in aur sau aveau o dunga aurie de-a lungul spatelui lor, acolo unde aripile se uneau.

Uneori intregul spate era poleit cu aur sau baza era acoperita cu o placa de aur pe care erau gravate cuvintele magice.

De citeva ori, baza gindacului este facuta in forma de inima, ceea ce arata apropierea relatiei existente intre amuletele inimii si cele ale gindacului. (...)

Utilizarea amuletei gindacului a trecut in Asia de Vest si in mai multe tari din jurul Marii Mediterane; cei care purtau aceste amulete le-au atasat mai mult sau mai putin aceeasi semnificatie ca si inventatorii lor originari, egiptenii. (...)”

Cf. Wallis Budge – Practicile Magice Egiptene – Ed. Esoteris 2005 – pag. 32-33



SCARABEU 1 – KStones Design No-048 confectionat din cromdiopsid, perlute verzi de cultura, articulatii din hematit si „sfera” din sardonix

PRET – 20 ron – Cod: KS-048 - Vindut



SCARABEU 2 – KStones Design No-049 confectionat din cromdiopsid, perlute verzi de cultura articulatii din peridot si „sfera” din sardonix

PRET – 20 ron – Cod: KS-049 - Vindut

ROATA

Roata este un simbol privilegiat precum aripa, al deplasarii, al eliberarii de conditiile impuse de loc, de stare spirituala cu care intra in corelatie (CHAS. 431). (...)

Nenumarate credinte asociaza roata cu structura miturilor solare (ELIT. 133).

In India, de exemplu, Cei Sapte leaga carul la o roata unica: un singur bidiviu cu sapte nume misca roata nemuritoare pe care n-o opreste nimic, pe care stau asezate toate fiintele. Simbol cosmic si solar in acelasi timp, la celti ca si la indieni. Mag Ruith este vraciul rotilor, magus rotarum; cu ajutorul rotilor rosteste el prevestirile sale druidice. El este de asemenea stapin, maestru al rotilor, nepot al regelui universal. Este echivalentul lui Chakravarti, cel ce pune roata in miscare. Cel ce detine roata in China are imperiul ceresc sub puterea lui.


Dar cum sa explicam aceasta constanta a simbolului in majoritatea culturilor.

Simbolismul foarte raspindit al rotii tine in egala masura la structura rotii care straluceste si la miscare sa. Stralucirea rotii ne determina s-o consideram ca un simbol solar. E legata de Apollo, precum si de fulger si de producerea focului. (...)

(...) roata ni se releva ca un simbol al lumii, butucul ei fiind centrul nemiscat, principiul, in vreme ce obada, circumferinta reprezinta manifestarea care emana din ea printr-un efect de iradiere. Spitele indica raportul dintre circumferinta si centru. Roata cea mai simpla are patru spite: este expansiunea catre cele patru directii ale spatiului, dar si ritmul cuaternar al lunii si anotimpurilor. Roata cu sase spite ne trimite la simbolismul solar; ea evoca de asemenea monogama lui Hristos si poate fi considerata drept proiectia, pe orizontala a crucii cu sase brate. Roata cea mai des intilnita are opt spite: sunt cele opt directii ale spatiului, evocate de asemenea de cele opt petale ale lotusului cu care se identifica roata. Cele opt petale sau opt raze simbolizeaza de asemenea regenerarea, reinnoirea. Semnificatia aceasta apare de la lumea celtilor pina in India, trecind prin Chaldeea. Ea mai reprezinta dispunerea celor opt trigrame chinezesti. Daca roata existentei in budism are sase spite, lucrul acesta se explica prin faptul ca exista sase clase de fiinte, sase loka; daca roata invataturii Dharma, are opt spite, aceasta se intimpla deoarece Calea cuprinde opt carari.

Semnificatia cosmica a rotii se exprima in textele vedice. Rotirea ei permanenta inseamna reinnoirea. Din ea se naste spatiul si toate diviziunile timpului. Ea mai este si Rota Mundi a rosicrucienilor. Doar centrul rotii cosmice este fix, nemiscat; (...).

Roata este de asemenea simbolul schimbarii si al reintoarcerii formelor existentei. O sabie Hallstatt (Austria) reprezinta doi tineri (asemanatori cu Dioscurii?) invirtind o roata si care trebuie ca simbolizeaza succesiunea zilei si a noptii. Prin asemanare cu cercul, roata mai este si un simbol ceresc, in relatie cu notiunea de centru. (...)
 Fulcanelli, in Le Mystere des Cathedrales se exprima astfel privitor la simbolismul alchimic al rotii: In Evul Mediu, roza centrala a pridvoarelor se numea rota, roata. Or, roata este hieroglifa alchimica a timpului necesar coacerii materiei filizofale si, prin urmare, a coacerii in sine. Focul intretinut, continuu si egal, de artist, zi si noapte, in cursul acestei operatii, e numit din acest motiv foc de roata. Cu toate acestea, in afara de caldura necesara lichefierii pietrei filozofale, mai este nevoie, in plus, de un aldoilea agent numit focul secret sau filosofic. Acest al doilea foc, crescut de caldura obisnuita, este acela care face roata sa se invirteasca. Fulcanelli citeaza apoi un fragment dintr-un text alchimic din secolul al XVII-lea, le Traite de l'Harmonie et Constitution General du Vray Sel (...) de De Nuysement, care arata ca semnificatia aceasta simbolica a rotii este tocmai aceea a vehiculului cratofanic, precum in textele biblice, vehicul care circula intre cer si pamint, unind divinul cu profanul (...).”
Cf. Jean Chevalier & Alain Gheerbrant – Dictionar de Simboluri – ed. Artemis, 1995 – vol 3, pp. 163-167


ROATA 1 – Ø = 6,5 cm – KStones Design No-050 – confectionata din cupru, piatra soarelui si opal hialit

PRET – 40 ron – Cod: KS-050

ROATA 2 – Ø = 13,5 cm – KStones Design No-051 – confectionata din cupru, piatra soarelui, opal hialit, crisopraz si hematit + piatra centrala din sard

PRET – retinut – Cod: KS- 051





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu